עסקים לארגון והפעלת אירועי תוכן והקשר שלהם למושג "שיווק מפה לאוזן"
לפני מספר ימים התקשרה אליי בחורה שהציגה את עצמה כמי שעומדת לפתוח בקרוב
עסק לארגון והפקת אירועים.
היא ניסתה לגייס אותי כספק לשרותי תוכן בעבור לקוחותיה העתידיים.
כאשר התחלתי לשאול אותה על פעולותיה השיווקים עד כה,הסתבר לי שהיא בעצם
רק בתחילת דרכה והיא מבססת את עיקר עיסוקה על עבודות שתקבל מלקוחות
שעימם עמדה בקשר מקצועי כמנהלת אירועים בחברת הקייטרינג בו היא עובדת כשכירה.
דניאלה ורונית הן שתי בחורות צעירות וחינניות המפעילות עסק קטן לארגון ימי הולדת.
בכל מסיבה ומסיבה בשנתיים האחרונות הן דואגות לחלק לכל הילדים,כרטיסי ביקור,
כאלה שלדעתן יביאו את ה"אירוע" הבא.
חנן הוא בדרן ובעל עסק לשרותי קריוקי ותקליטנות,חנן עשה בשנות השמונים הון עתק
ממחזמר בידורי שרץ על בימות הסינרמה.
היום כעשרים שנה לאחר אותה תקופה וכעשר שנים לאחר הקמת העסק העצמאי שלו
חנן אינו גומר את החודש.
שאלתי את חנן אילו פעולות שיווקיות הוא עושה בעסק שלו ואיך הוא משתמש באינטרנט
לקידום העסק שלו.
חנן סיפר לי שאין לו אתר באינטרנט והוא חושב על זה כבר זמן רב.
רונן הוא אחד הקוסמים המוכשרים והוותיקים בענף.
רונן מרבה לחלק כרטיסי ביקור בהופעותיו ובונה המון על "שיווק מפה לאוזן",הוא טוען
שכל מי שנהנה באירוע שלו יהפוך בעתיד לשגריר שלו ויפרסם אותו בקרב רבים.
לפני כ 3 שנים יצא לי לבצע אירוע יום הולדת מיוחד ויוקרתי לילד בן למשפחה "אמידה".
אביו של הילד ניגש אליי בסיום האירוע ובמילים כאלה ואחרות אמר לי:
"תראה,אני כל כך שמח ומאושר ממסיבת יום ההולדת שארגנת לבן שלי .
אני מבטיח לך שהאירוע הזה יביא לך בעתיד הקרוב לפחות עוד 2030 אירועים."
אני האמנתי לכנות של האיש ולדברי התודה אך הייתי סקפטי מאוד בכל הנוגע לחזונו
העתידי לגביי.
במהלך הקריירה שלי ביצעתי כ 1500 אירועי הפעלה ותוכן.
מעולם לא בניתי את הצד השיווקי של העסק על "שיווק מפה אוזן".
מעולם לא חילקתי באירוע שלי יותר מ-2-3 כרטיסי ביקור.
מעולם לא חיכיתי לאירוע הבא שיבוא כתוצאה מאירוע מוצלח שביצעתי (ולפחות 98% מהאירועים שביצעתי היו מוצלחים).
בכל הקריירה שלי אחוז העסקאות שביצעתי כתוצאה משיווק של "פה לאוזן" לא עולה
על 2-3%.
5 סיבות מדוע שיווק מפה לאוזן הוא שיווק אזוטרי בעולם אירועי ההפעלה והתוכן
-
"על הברזל מכים כשהוא חם" – דני יצא זה עתה מאירוע מוצלח שביצענו,
הוא ממש מאושר ומבטיח לספר לחבריו.
אבל למחרת בבוקר הוא הלך עצבני ליום העבודה שלו ואיש לא שמע ממנו
על האירוע הנפלא בו הוא השתתף.
-
"התזמון הוא זה שחשוב" -במקרה שני דני דווקא זכר לספר וסיפר על האירוע בקרב חבריו לעבודה.
חבריו לעבודה התעניינו ואף שאלו מי היה מפעיל האירוע.
דני סיפר על אודות המפעיל,החברה סיימו את יום עבודתם וחזרו לשגרת ביתם.
-
"ישראלים לא מפרגנים" – באירוע חברתי שהתרחש מספר ימים
לאחר אירוע ההפעלה בו השתתף דני,דובר בין השאר על מסיבת בת המצווה של
אחת מבנות החבורה – דליה.
דני ניסה ל"מכור" לדליה את מפעיל האירוע בו הוא השתתף.
"תשמעי התכנית הייתה נהדרת וזה בטוח יתאים למסיבת בת המצווה שלכם".
דליה נענתה בשמחה ואפילו רשמה את מס' הטלפון של המפעיל.
בהמשך היא החליטה לעשות משהו אחר,משהו שגילתה בעצמה באינטרנט.
-
"אנחנו נהייה יותר מקוריים" – דני סיפר על האירוע רק עוד פעם אחת והפעם הוא
הציע את הרעיון לרונית,מורה העובדת עם אשתו.
רונית חשבה להציע את הרעיון בישיבת המורים הקרובה,חברותיה חיפשו משהו "מקורי" אחר.
-
"כרטיס הביקור הוא עכשיו טפט על מקרר" – דני ועוד עשרים איש לקחו כרטיסי
ביקור בסיום האירוע.
3 חודשים אחרי האירוע הפך כרטיס הביקור לחלק בלתי נפרד מקישוטי המקרר
של משפחת מנור.
97% מהעסקאות שסגרתי במהלך 7 השנים האחרונות,מקורן בפעולות שיווק אקטיביות
ופסיביות שביצעתי באמצעות האינטרנט ואתר התדמית שלי.
כיום אני מבסס את עיקר שיווק העסק שלי על המונח: "הנח להם למצוא אותך".
4 סיבות מדוע שיטת : "הנח להם למצוא אותך" עובדת מצוין
· מרבית האנשים מחפשים כיום את הפתרון לצרכיהם באמצעות האינטרנט
ובעיקר באמצעות המערכת של גוגל (לפחות 90% מהחיפושים ברשת הישראלית).
כשהם מוצאים אותך הם חושבים ..."הופ,גילינו את אמריקה"....
("אני ממש הרגע גיליתי אתכם באינטרנט...האתר שלכם ממש מצוין!!!".)
· חיפוש המידע באמצעות גוגל כמנוע חיפוש מרכזי מוביל אותם אליי במקרים
רבים מאוד וזאת עקב פעולות שעשיתי במהלך השנים האחרונות.
חלק ניכר ממילות החיפוש המובילות בתחום העיסוק שלי ממקמות אותי
במקומות העליונים באינדקס החיפוש של גוגל.
· אני מכיר מצוין את תהליך חיפוש המידע של לקוחותיי הפוטנציאליים
ואת דרך קבלת ההחלטות שלהם,לצורך העניין טוויתי עבורם מסלול
אשר בסופו נמצא הטלפון הנייד שלי.
תהליך חיפוש המידע של לקוחותיי הפוטנציאליים מורכב משני חלקים:
חלק א' – השלב המהיר הוא שלב החיפוש נמשך בין 24 ל-48 שעות.
שלב 1 – צריך לארגן מסיבה/בת מצווה/יום הולדת/אירוע חברה , מחר נבדוק
באינטרנט.
שלב 2 – זמן פנוי בעבודה,חיפוש באמצעות גוגל ע"פ מילות מפתח,הגעה
לאתר שלי,עיון בתכנים המוצעים,מתקשר לקבל הצעת מחיר.
שלב 3 – מקבל הצעת מחיר.
חלק ב' – השלב הארוך יותר שלב קבלת ההחלטה נמשך בין יומיים לחודש.
שלב 1 -מבצע בדיקת עלות ותוכן מול שותפים אפשריים.
שלב 2 – סגירת או דחיית העסקה.
· שאר השיטות השיווקיות לעסק שלי אינן אפקטיביות,או יקרות מדי.
לסיכום אני יכול לאמר שעסקה שבוצעה כתוצאה משיווק "פה לאוזן" היא העסקה הטובה
הזולה והאזוטרית ביותר.
טובה – כי אין צורך לשכנע את הלקוח,מישהו כבר עשה זאת למעני.
זולה – כי לא השקעתי בה אפילו שקל אחד לשיווק או פרסום.
אזוטרית – כי זה קורה מעט מאוד פעמים.